Back to All Events

Lundaspexarna ger Beethoven!

Lundaspexarna har biljettsläpp för Siste April-spexet Beethoven den 8/4 kl 12.00-14.00 i Café Athen i AF-borgen. Ingång via Tegnérsplatsen.

Lundaspexet Beethoven har premiär den 29/4 kl 19. Sedan har vi två föreställningar Siste April, den 30/4 kl 17 & 20, samt Första Maj 1/5 kl 16 & 19. Alla föreställningstider är med dubbelkvart.

Handling: Följ med Lundaspexarna till Wien där ett storslaget bröllop stundar. Vi möter furst Lichnowsky, vars dotter Elise är den lyckliga bruden. En känslosam dag i alla föräldrars liv. Hans största oro är dock om festen ska bli lyckad. Som tur är har han ett sällan skådat trumfkort i form av mästerkompositören Ludwig van Beethoven som lovat att färdigställa en magnifik bröllopsmarsch. För att ge sin kompositör en maximalt stimulerande och kreativ miljö hotar furst Lichnowsky med att sparka honom om inte bröllopsmarschen blir klar i tid. Tyvärr för de båda kulturivrarna råkar Beethoven ut för en hörselrelaterad malör, vilket ju inte gör det enklare att komponera musik. Kommer Beethoven att hinna bli färdig till bröllopet? Kommer någon sabotera furstens fest? Vill ni missa detta? Självklart inte!

Köp din biljett på biljettsläppet som du kan läsa mer om här, på Studentinfo i AF-borgens foajé eller via följande länk:  www.nortic.se/tickets/event/13530

Earlier Event: April 22
Vårkonsert med Lunds studentsångare